lørdag 8. mai 2010

En sommerfugl får et løft

Dette er opprinnelig en greie jeg skrev lagde til scrapping.no sin hovedside for en tid tilbake. Og kan leses der også, i tilfelle du synes du har sett det før ;-)

Jeg kjøpte en pose med hvite sommerfugler, men er ikke alltid jeg har lyst på hvit sommerfugl på prosjektene
mine. Jeg bruker derfor ofte glimmermist til å farge slike “nylonstrømpe-sommerfugler”. Enkelt og effektivt.



Jeg legger sommerfuglen på et ark eller en avis, sprayer med ønsket farge, og lar tørke. Evt om man ønsker
lysere farge, eller er av den utåmodige typen, så tørk lett med tørkepapir.

Sommerfuglen som jeg har demonstert med her, har en stor bling som kropp. Denne kunne jeg selvfølgelig bare
ha tørket av overflødig mist på og latt være som den var.
Kunne også ha fargelagt blingen med promarkers i en annen ønskelig farge. Jeg var derimot i perlehumør og
nappet hele blingen av, og limte på halvperler. Det samme gjorde jeg i enden av følehornene.

Det er moro å legge sin egen touch og finish på produktene :-)


Silje.

2 kommentarer:

Vibeke sa...

Wow - denne ble jo bare helt superflott!!! Nydelig:)
Flott LO :)

Marianne sa...

Så stilig og så lekkert det ble!
Ikke mye som skal til for å endre originalen og få et så lekkert resultat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...