lørdag 5. juni 2010

Promarker på lerret

Har lenge hatt et lerret liggende og vente på en kreativ stund. Jeg fikk et spark bak etter jeg fikk øynene opp for Promarkers fra Letraset. Fikk kjempelyst til å teste ut hvordan disse tusjene fungerte på lerretet. Fant frem stempel jeg hadde lyst til å bruke og satte i gang.




På blomsten har jeg brukt promarkertusjene direkte på gummistempelet og stemplet på lerretet. Brukte fargene cardinal red og olive green. Her gjelder det å jobbe raskt slik at blekket ikke tørker før man får stemplet. Det var litt vanskelig å få et pent, helt trykk på det myke underlaget, men gikk da over trykket og fylte i farge der jeg syntes det trengtes med tusjene.

Brukte Memories svart blekkpute til tekststempelet. Også her gikk jeg over trykket og fylte i farge der jeg syntes det trengtes, med Promarker Black denne gangen. Valgte å bruke Memories på teksten istedet for tusj, fordi jeg regnet med jeg ikke rakk fargelegge hele stempelet OG trykke før blekket fra tusjen tørket.




Bildene jeg har brukt har jeg printet på bazill-kartong. Synes det var kult med litt struktur på bildene her. Disse er limt på med Zip Dry paper glue. Og nå har min lille familie fått plass på peishylla, samlet på et lite og søtt lerret.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...