mandag 10. oktober 2011

dere er de som---

Lagde denne til lift me up i september på scrapping.no.


Vemund og Håvard, mai 2011.




Teksten jeg har brukt har jeg funnet et eller annet sted på nettet, jeg husker dessverre ikke hvor, eller hvem som er skribenten. Denne er så fin, og veldig korrekt beskrivende.

Før jeg ble mor så snublet jeg aldri over leker,
Eller glemte ord i en barnesang...
Jeg bekymret meg aldri om plantene var giftige eller ikke...
Bekymret meg ikke om dører var igjen,
eller om stikkontakter var sikret...
Før jeg ble mor hadde jeg aldri blitt gulpet på, bæsjet på,
bitt på eller tisset på...
Jeg hadde fullstendig kontroll over mitt liv, og tankene mine...

Jeg sov hele natten...

Før jeg ble mor,
holdt jeg aldri fast et gråtende barn så doktoren kunne sette en sprøyte.
Jeg så aldri inn i tårevåte øyne som gråt.
Jeg ble aldri fascinert over en dårlig grimase,
jeg listet meg aldri inn på et barnerom, bare for å se et barn sove.

Før jeg ble mor holdt jeg aldri et søvnig barn,
bare fordi jeg ikke ville legge det ned.
Jeg hadde aldri følt hvordan hjertet ble knust i tusen biter,
når jeg ikke kunne stoppe smerten.
Jeg trodde aldri noe så lite kunne påvirke mitt liv...

Jeg visste ikke jeg kunne elske noen så høyt...

Før jeg ble mor hadde jeg aldri visst om
nærheten man føler når man ammer sitt barn...
Jeg visste ikke om det spesielle båndet mellom
en mor og hennes barn...
Jeg visste ikke at noe så lite kunne få meg til å føle meg så viktig...

Før jeg ble mor visste jeg mye, nå vet jeg mer...
Før jeg ble mor hadde livet mitt betydning,nå betyr det mer...
Jeg visste ikke jeg kunne føle så mye, før jeg ble mor...
Dere er de som har åpnet denne verden for meg...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...