tirsdag 1. november 2011

Adventslys


Advent nærmer seg med stormskritt, og en veldig koselig forberedelse er å dekorere sine egne adventslys.


Jeg har brukt Fototransferpapir til lys. Teksten til "Tenn lys" har jeg skrevet i en font jeg liker utseendet på og printet ut på transferarket med en vanlig blekkprinter.

Og nå skal jeg dekorere enkle og elegante hvite adventslys.


Fototransferarket blir matt hvitt der hvor det ikke er printet evt stemplet. Derfor synes jeg det denne gangen gav en fin effekt å stanse ut tekstene i en form som var litt dekorativ, i og med at overgangen transferark - lys blir litt synlig.


Legger motivet i en skål med vann. Arket krøller seg med en gang sammen, men det er bare å rette det ut igjen, slik at vannet kommer godt til på hele flaten.



Motivet vil raskt la seg løsne fra beskyttelsesarket, og da er det bare å legge det over på lyset du vil dekorere.

Fjern forsiktig overflødig vann og eventuelle lufbobler mellom transferarker og lyset, og la lufttørke.


Og nå er det bare å glede seg til første søndag i advent :-)

2 kommentarer:

monica sa...

så fiiiine! Selger du slike?? Disse falt jeg for!

Wenche sa...

det må kunne gå an å få til Monica :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...