torsdag 15. mars 2012

Splætter

På scrapping.no har vi laget en samlende artikkel på ja rett og slett SPLÆTTER. Under her kan du se mine bidrag, og HER kan du lese om KristinL og AnnKristins splætter også.


Jeg bruker som oftest «gamlemåten» med glimmermist når jeg lager mine splætter.

Etter jeg har bestemt hvordan jeg skal plassere bilde og pynt, så sprayer jeg på kartongen i den retningen jeg ønsker splætten, som feks her;



På den neste ønsker jeg mer dråper enn sprut, og da har jeg enkelt og greit skrudd spraytoppen av flaska med glimmermist og dryppet dråper ned på kartongen rett fra «sugerøret» på spraytoppen.


En annen måte å få splætter på er å bruke stempel med «splætt-motiv». På den neste loen har jeg brukt stempel fra Tim holtz. Du ser det tydeligste trykket rett over bildet:


Og splætter fåes også som digitale stempler eller digitale brushes. På den neste har jeg limt mønsterark på kartongen, før jeg har printet ut «sirkelsplættene»;


Og til slutt en kombinasjon av glimmermist og digital splætt. Her har jeg først sprayet med mist, lattt det tørke for så å printe ut splætter som ser ut som svart rennende maling:





3 kommentarer:

Elizabeth sa...

Så mye fint du lager. Ser ut som en morsom teknikk- den må jeg prøve.
Takk for koselig kommentar i bloggen min:)
Hilsen
Elizabeth

NEEDLEWINGS sa...

love your work. Your pages are wonderful!

F.T sa...

So cute baby, I like your scrapping card.

Plastic Card Printing
Plastic Card
Scratch Cards

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...