onsdag 29. august 2012

Lightroom presets

Adobe Photoshop Lightroom er et herlig program for bilderedigering både på profesjonelt nivå og for oss hobbyfotografer. Med ferdige presets legger du effekter og filtre til bildene dine med få klikk og resultatene kan bli helt strålende.

Jeg har lastet ned trial versjon av programmet og dette er et program jeg VIRKELIG vurderer å kjøpe. Kjempegøy. For dere som bruker feks diverse apps på telefonen til å legge filtre på bilder, vil dere kunne kjenne igjen noen av effektene, men på en PC/MAC vil du ha mer kontroll på bilderedigeringen med tanke på presisjon og skjermstørrelse.

De ferdige effektene du legger til bildene kalles i programmet presets. Det finnes massevis av gratis presets, men også mer forseggjorte presets for salg.

Hos Bucketscrap23 finner du presets i de fleste sjangre og de er utrolig gøy å leke seg med. Jeg vil bare veldig kjapt vise hvilke effekter du kan oppnå ved å bruke slike presets, og alle de presets jeg har brukt her er fra Bucketscrap23. Jeg er totalt nybegynner i programmet Lightroom, og det er mye som gjenstår å læres, men se bare hvor lekkert det kan bli bare ved å legge på ferdige effekter, enkelt som bare det.













Dette skal jeg leke meg mer med, helt klart

Kan også sees på scrapping.no
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...