Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

mandag 4. juli 2016

Flaskekort (med mal)

Kan også sees hos Global Hobby og Kunst. Produktliste finner du også der.

Jeg blir på mine mange bloggrunder, instagram og Pinterest inspirert av scrappere fra innland og utland. Kort i ulike fasonger dukker opp med jevne mellomrom, og noen fasonger egner seg bedre enn andre. Slik som en elegant formet flaske for eksempel.

Jeg har gjort et forsøk på å gjenskape en champagneflaske her, og pyntet den etter beste evne. Nederst i artikkelen kan du finne mal på både champagneflaske- og vinflaske-kort.


Jeg har printet ut malen på hvit Papicolor kartong, klippet ut og brettet langs den stiplede linja.

Så klipper jeg ut en enkel flaske til i mønsterark for å dekorere forsiden av kortet. Så pynter jeg akkurat som jeg vil. Denne champagneflasken ble pyntet opp til et bryllupskort.

Det er kjempegøy å bruke nye dies fra Studiolight. Sommerfuglene er blant diesene i deres aller første dieskolleksjon. Diesene stanser meget godt, og jeg kan varmt anbefale de.


Hjertene er opprinnelig sølvblanke, men jeg har tonet de ned med litt hvit gesso. Hvit gesso har jeg også brukt på splittbindersen jeg har satt i midten av sløyfa på flaskehalsen. den er opprinnelig i mørkt metall.



Innsiden er hvit og ren denne gangen :-)




Gi gjerne et hint, feks på Facebook-siden til Global Hobby og Kunst eller her på bloggen dersom du har laget noe med disse malene. Elsker å ta en titt :-)


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...