Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

lørdag 10. september 2016

Bryllupspyntet eske og kort i hvite toner

Kan også sees hos Scrappelyst

Sammen med en tom eske som har inneholdt en kjøkkenkniv fikk jeg i oppdrag å pynte esken til bryllup. Esken skal inneholde et strømpebånd til bruden.


Esken ble ønsket pyntet i hvite toner, så jeg fant frem de lyseste mønsterarkene mine i restekassen. Har brukt blant annet mønsterark fra Papirdesign. Sammen med hvit Papicolor kartong og litt gesso på selve boksen fikk esken et lyst og fint preg, og jeg kunne begynne å pynte.


Esken har en innebygd magnetlukning i front, og med en pent lite håndtak fra altmuligboksen min ble lukkingen veldig fin. Håndtaket er opprinnelig av mørkt metall, men jeg har malt det med gesso for et mer romantisk uttrykk.

Hjertet er stanset ut i hvit kartong og restemønsterark med dies fra Marianne Design, CR1351 Stencil Heart. ♥lig til lykke er stanset ut i hvit mosegummmi med dies fra Papirdesign. Mosegummien har jeg etter å ha limt den på boksen med flytende lim, dabbet med snøeffekt for en rustikk overflate. Har også brukt snøeffekt på blomstene. Bladrankene under blomstene er stanset ut med dies fra Marianne Design, CR1371 Laurel with heart. Brudeparet er også stanset med dies fra Marianne Design, LR0427 Tiny’s Wedding.


Inni lokket har jeg stemplet en tekst med stempel fra Kort og Godt. Rammen rundet er stanset ut med dies fra Marianne Design, LR0318 Petra's rectangle.


Dekket bunnen i boksen med osteklut, der hvor strømpebåndet skal ligge.



Jeg fikk også i oppdrag å lage et bryllupskort i hvite toner.


Jeg plukket ut de lyseste mønsterarkene fra restekassen og sammen med hvit papirpose, hvit Papicolor kartong og hvit mosegummi kunne jeg begynne å forme kortet.

Glassene er stanset ut med dies fra Marianne Design, LR0237 Champagne Glass,i hvit mosegummi. Til brudeparet er stanset ut i hvit mosegummi med dies fra Papirdesign.



Hjertet under glassene er stanset ut med dies fra Marianne Design, CR1125 Hjerte. Stanset ut en ramme i hvit kartong og et hjerte i mønsterark. Negativen fra rammen har jeg brukt på tagen inni kortet.


Blonden er fra Staz og er festet med en splittbinders fra restekassen, Denne er opprinnelig mørk metallfarget, men med en runde hvit gesso, fikk den et flott og romantisk uttrykk:


Produkter fra Papicolor, Marianne Design, Staz. snøeffekt, gesso og mosegummi distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...