Etiketter

advent (39) baby (247) boks (193) bordkort (68) bryllup (161) bursdag (672) dåp (146) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (251) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (873) julekule (251) kalender (46) kondolanse (62) konfirmasjon (669) kopp (348) Kort (1792) kreative tips (98) krus (339) lys (81) Marianne Design (546) morsdag (24) motiver for salg (59) navnefest (2) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (810) Personlig gave (781) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1023) sjokolade (120) smågaver (1471) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

fredag 4. juni 2010

Stempeltrykk og Promarker

Det er mange måter å gå frem på når en fargelegger, men jeg har lett for å fargelegge trykk først jeg, og velge mønsterark ut fra dette etterpå. Har blitt endel mønsterark i hus etterhvert, så pleier ikke være noe problem å finne noe som passer. Sitter og koser meg innimellom på kveldene med tusjene mine og fargelegger trykk. Slik får jeg en liten bunke helt ferdige motiv å velge fra ved behov om kort. Har tidligere prøvd meg både på fargelegging med H2O og distress ink. Jeg synes dette ble mye styr og tok lang tid. Med disse tusjene har jeg virkelig funnet ut at stempeltrykkene kan brukes, og ikke bare bli liggende. Dette er gøy og går kjapt, selv for en nybegynner.

Jeg stempler og fargelegger ofte på akvarellark, det har jeg også gjort til dette kortet. Vet at strukturen i akvarellarkene kan slite på tusjene, men elsker effekten tusjene gir på slikt ark, så ja, da blir det til at jeg ofte faller for fristelsen allikevel

På huden til gutten har jeg brukt fargen putty, synes denne er lys og fin og ikke så orange som noen av de andre hudtonene. Den er veldig fin med feks dusky pink i kinnene. Det har jeg ikke brukt på denne gutten, han har kun fått noen prikker med hvit gel pen.

Skjorta og sokkene på gutten har jeg fargelagt med sunflower og amber. Gått over igjen med sunflower på skyggene. Håret er i fargen cinnamon. Caps og kortbukse er fargelagt med denim blue, og skoene med olive green. Bøtta og fiskene er fargelagt med cool grey 2, 3 og 4. Fiskestanga er fargelagt med tan og cocoa.

Rundt hele trykket har jeg lagt en skygge med cool grey 1.

Sømmene rundt mønsterark og stempeltrykk er tegnet med fineliner 3 fra letraset. Dette er fantastisk gode penner å skrive og tegne med.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...