Etiketter

advent (39) baby (246) boks (192) bordkort (68) bryllup (159) bursdag (665) dåp (145) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (250) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (873) julekule (251) kalender (46) kondolanse (61) konfirmasjon (664) kopp (347) Kort (1784) kreative tips (98) krus (338) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (57) navnefest (2) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (804) Personlig gave (778) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1017) sjokolade (120) smågaver (1467) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

mandag 5. juli 2010

Boks – Sagen Vintage



Har hatt en oppbevaringsboks stående lenge og vel, og bare vente på å bli pyntet. Ble kjøpt i sin tid i en hobbyforretning med intensjoner om at denne skulle pyntes, og der har den blitt stående. Til nå, da jeg kom over de aldeles nydelige serviettene fra Sagen Vintage Design. Da fikk jeg lyst til å gjenoppfriske gamle decoupage-kunster. En veldig enkel måte å få nydelige resultater på.

Jeg grunnet boksen med hvit gesso. For å få et rustikt preg på denne, la jeg på servietten rett på gessoen, og rullet over med en svamp-rulle. På denne måten siver litt av den hvite gessoen gjennom og gir et litt slitt preg på rosemotivet. Om jeg hadde grunnet med hvitt, latt dette tørke, for så å lagt på servietten med klar decoupagelakk, ville motivene i servietten fremtrådt klarere. Men på denne ønsket jeg litt dusere preg.

Husk at når du jobber på denne måten med servietter fjerner du ALLE lag fra baksiden av servietten og jobber KUN med det syltynne øverste motiv-arket.

Etter at boksen med gesso og serviett var tørket, gikk jeg over kantene med cats eye brun blekkpute. Pyntet fronten av boksen med englemotiv fra et av Sagens designark. Kuttet dette ut med en dies fra QK. Stæsjet opp boksen med Prima pearl swirls og roser fra Kort og Godt.





Har også laget et enkelt dåpskort, og pyntet med et engelemotiv fra et av sagens nydelige klippeark.
I tillegg på dette har jeg brukt mønsterark med bord av Martha Stewart doily lace-punch. Punchete sommerfugler, prima blomster, en side fra en gammel bok, halvperler, spellbindeers dies, tekststempel og klistremerkebokstaver fra websters pages.

2 kommentarer:

lillesmor sa...

Denne boksen har jeg tatt en titt på flere ganger, og synes den ble såå fin!!

Kreativelena sa...

Sukk, nå sitter jeg her og drømmer da, den boksen fikk meg virklelig i drømmehumør.. Vakkert, vakkert, vakkert..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...