Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

fredag 20. august 2010

Sommerfugl-kort

Her har jeg laget et kort og har tenkt å vise steg for steg hvordan det blir til. Har brukt limprodukter fra Glue Dots.

Har valgt ut mønsterark fra restebunken som jeg synes passer sammen, og funnet ut hvordan jeg vil kortet skal bli seende ut.

Her har jeg kuttet til striper og punchet blondekant med Martha Stewart Doily Lace. Alle kanter har fått seg en runde
med brunt blekk. Teksten er stemplet med brunt blekk.



Med mange kuttede og punchede striper er Glue Dots Glue Lines veldig praktiske. Disse jeg har brukt her er ferdig kuttede lengder, men disse finnes også i hele lengder. De ferdigkuttede er som vist her på rull, og kan enkelt dras av en og en etter stiplede linjer i plasten.






Så limer jeg elementene samme slik jeg vil ha dem.






Sommerfuglen er kuttet ut med QKdies i de samme mønsterarkene som jeg bruker ellers på kortet. Denne har også fått brunt blekk langs kantene og noen halvperler til pynt på kroppen.



Jeg vil at vingene på sommerfuglen skal stå litt opp fra kortet. Jeg bruker Glue Lines på selve kroppen, og Glue Dots Pop Up på vingene. Disse gir 3D effekten jeg er ute etter.



Det øverste laget av sommerfuglen bretter jeg litt sånn at vingene står litt ut fra laget under.



Deretter pynter jeg kortet ferdig med blomster og blader festet med Gluedots didi, og selvklebende halvperler fra
Prima.

2 kommentarer:

monica sa...

Dette var et nydelig kort!! flink er du. Sommerfugler er herlige!!!

Alhana sa...

For et skjønt kort ♥
Alltid kjekt med kreative tips.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...