Etiketter

advent (39) baby (247) boks (192) bordkort (68) bryllup (160) bursdag (669) dåp (146) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (250) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (873) julekule (251) kalender (46) kondolanse (62) konfirmasjon (666) kopp (347) Kort (1788) kreative tips (98) krus (338) lys (81) Marianne Design (546) morsdag (24) motiver for salg (59) navnefest (2) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (806) Personlig gave (778) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1018) sjokolade (120) smågaver (1467) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

tirsdag 7. juni 2011

Rosettkort

Jeg har laget et kort som passer både til bursdag, bryllup, konfirmasjon og andre anledninger.


Jeg har brukt en Tim Holtz® Alterations Sizzix® Sizzlits® Decorative Strip Die – Paper Rosette til å lage rosetten på kortet.


Med denne stanser du ut en lang remse som brettes til en rosett samt en taggete sirkel til senter.

Etter jeg har stanset ut remsen puncher jeg den bølgete kanten med en Martha Stewart Crafts Punch – scallop three dot, føre jeg bretter langs brettekantene og monterer remsen sammen til en sirkel. På den måten får rosetten en flott blondekant.


Jeg har laget en pebbles med motiv fra Kitbiju sitt digitale ark; Romance.


Pebblesen lager jeg SLIK, og fester på rosetten sammen med den takkede sirkelen som stanses ut med rosett-diesen. Denne passer perfekt til en pebbles på 1 tomme.



Kortet er ellers pyntet med en perlelenke fra Nille. Denne limer jeg fast med litt flytende lim på noen av perlene.


Når jeg scrapper LOer, scrapper jeg i størrelse A4. Jeg kjøper allikevel alltid kartong i 12″12″, og når jeg kutter arket til A4, blir det en stripe med kartong i rest som er flott å brette i to og bruke til kort. Det er en slik rest jeg har brukt til dette kortet her.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...