Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

tirsdag 14. juni 2011

Touch Twin Marker

Touch Twin Marker er luktfrie og giftfrie, alkoholbaserte tusjer i veldig bra kvalitet fra ShinHanArt. Finnes i 168 farger med to spisser; i ene enden en 1 mm rund spiss og og en 4 mm flat tupp i andre enden.



Tusjene kan kjøpes både enkeltvis og i sett. Her i min lille veiledning for enkel fargelegging med Touch Twin Marker har jeg brukt et pastel-sett.


Jeg har brukt et digitalt stempel fra Karens Doodles for å vise litt fargelegging her. Printet ut på Fabriano Tecnico 6, et glatt, flott ark som anbefales brukt sammen med Touch Twin Marker.

Her har jeg begynt med å farge hud med 25 Salmon pink.


Legger skygge med en nyanse mørkere, 26 Pastel peach. For skygge kan man også farge lag på lag med en og samme farge dersom man ikke har flere nyanser, da vil fargen bli mørkere. På samme måte som man kan blande slik som jeg har gjort med å legge en farge over en annen.


Jeg fortsetter å gjøre det samme på alle motivets hudpartier.


Kan jo høres brutalt ut, men for å vise hva man kan få til med et av disse settene som base, så har jeg lagt 49 pastel green på håret. Denne er mer gul enn grønn. Jeg legger bare på noen få striper av fargen.


Og toner ut hårfargen med fargeløs blender.


Nå har damen fått litt sminke; 77 Pale blue over øynene og 7 Cosmos på leppene.


Såpeboblene farger jeg på samme måte som håret, da jeg ikke vil ha en heldekkende farge. Jeg legger på noen sirkler med 67 Pastel blue.


Og toner ut fargen med blenderen.


Hårbåndet har jeg farget med 84 Pastel Violet, for så å bruke blenderen lett over. Blenderen lysner fargen.


Jeg liker å ta en gråfarge langs kantene for å få dybde i motivet, og da blir resultatet slik;


Jeg kan på det varmeste anbefale Touch Twin Marker. Jeg som hittil har farget mest med promarkere, vil si at den største forskjellen jeg opplever med disse to er at Touch Twin Marker er fastere i tuppen, og har en finere spiss. Har også fargelagt litt med Copics og de er igjen mykere enn Promarkerne. Alle disse tusjene kan også fint brukes om hverandre dersom noen skulle lure på det, siden alle er alkoholbaserte.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...