Etiketter

advent (39) baby (246) boks (192) bordkort (68) bryllup (159) bursdag (665) dåp (145) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (250) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (873) julekule (251) kalender (46) kondolanse (61) konfirmasjon (664) kopp (347) Kort (1784) kreative tips (98) krus (338) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (57) navnefest (2) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (804) Personlig gave (778) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1017) sjokolade (120) smågaver (1467) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

mandag 15. august 2011

Rufsekanter

Dette er selvfølgelig smak og behag, men ofte synes jeg det å rufse kantene litt kan være det lille ekstra, dersom du føler prosjektet ditt virker litt flatt og uferdig. Rufsete kanter kan være med på å gi helhet og og litt opphøyet effekt.

Jeg har funnet et verktøy som gjør denne jobben til en lek, nemlig et helt nytt verktøy fra Prima. De lanserer nå en serie Comfort Craft-tools designet av norske Ingvild Bolme.



Dette er virkelig en flott fil, med mange muligheter. Anbefales på det varmeste. Den har både grov og fin rasp, ekstra kniv til den grove følger med. Verktøyet har også blant annet en liten stålbørste, edge scraper, og bonefolder. Håndtaket på verktøyet er laget i behagelig gummi, som gjør at denne ikke sklir i hånden og er meget godt utformet så du har FULL kontroll på jobbingen.

OG den er lekker å se på også, i nydelig turkis og grå.


På dette kortet har jeg brukt edgescraperen, og den er virkelig god.



Føler jeg har veldig god kontroll på HVOR MYE jeg rasper opp kanten med denne. På det ytterste mønsterarket her har jeg rufset jevnt og bare litt. På det innerste mønsterarket har jeg rufset mer og ujevnt med større revner.



Skrevet for De Kreative.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...