søndag 20. november 2011

Kort med CreaTables og PanPastel


Jeg har falt totalt for denne diesen fra Marianne design; CreaTables - Sirkler


Jeg har stanset ut de to største delene i lys kartong, og embosset med embossingmatte i stanseverktøyet mitt.


Jeg lar diesene ligge fast i kartongen og stryker på PanPastel i fargen Orange ex. dark.

Diesen fungerer nå som en sjablong, og den får litt sverte på seg fra PanPastel, men når man først har slike herlige verktøy i hus, må man også tørre å bruke de og boltre seg litt ekstra :-)


Tar på litt Panpastel langsmed kanten inntil diesen og gnir den utover med sirkelbevegelser med en Soft Kniv m/ svampespiss nr.1.

Lurt å prøve seg frem på en papirrest først, slik at man ser mengden som skal til. PanPastel er veldig drøy i bruk og det er veldig lite som skal til for å kun lage en skyggeeffekt.


Slik ser de ut når jeg nå fjerner diesene etter at jeg er ferdig med svertingen.

Med den minste av diesene i settet stanser jeg ut et motiv fra Klippeark Vintage Jul 1 og også en i den lyse kartongen.

Har i tillegg funnet frem et mønsterark fra Merry Little Christmas-settet.


Nå har jeg alle delene, og kan begynne å montere de oppå hverandre. Jeg har laget litt dimensjoner i kortet ved hjelp av 3D-limputer.


Til slutt det ferdige resultatet:


For Global Hobby og Kunst.

6 kommentarer:

Anne sa...

Nyydelig! Og så flott og kreativ bruk av den malingen da! :)

Véronique sa...

WOW!!!!!

Liven sa...

Så stiiilig og flott! Artig at du tør prøve ut og eksprimentere litt. Takk for at du deler!

Elin sa...

Hei Wenche :o)

Ville bare si takk for at du deler dine flotte ideer, virkelig inspirerende blogg! Har fått mange tips i løpet av helgen om at vi er "sambygdinger", og er en meget ivrig scrapper selv. Har nettopp fått min egen blogg, i fall du har lyst å ta en titt på : http://www.elinshobbykrok.blogspot.com/

Hadde vært trivelig å få kontakt med flere pirelskere i området, så ta gjerne kontakt om du er intressert i en kaffekopp med en "medscrapper" :)

tone sa...

Så flott det blei, tusen takk for god forklaring på fremgangs måte.
tone

Min lykkestein sa...

nydelig kort! så stilig effekt det får med panpastel =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...