Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

fredag 13. mai 2016

Marabu Art Spray - fargeprøver

Kan også sees hos Global Hobby og Kunst.

Et greit hjelpemiddel dersom du bruker endel spray, maling, dabbere osv, er å lage fargeprøver.

Jeg elsker Art Sprayen fra Marabu, den er helt fantastisk i farger og veldig anvendelig. Og for effektivt å kunne finne den fargen som passer best til prosjektet jeg jobber med, er det kjekt å ha fargeprøver å legge inntil prosjektet.

Lag gjerne fargeprøver på det materialet du bruker mediumet mest, da fargene kan fremstå ganske ulikt på ulike typer materialer.

Jeg har laget mine fargeprøver på chipboard, da jeg liker å spraye, ja nettopp, chipboard.

Det som er ekstra fantastisk med Art Sprayen fra Marabu, er at den ved å spraye sammen med enten gull eller sølv, forandrer totalt effekt. Det kan du se ut fra bildene mine her, og det er SÅ moro å jobbe med.

Jeg kuttet til passelig store chipboardsbiter til å få et ok inntrykk av fargene. Bitene mine er 4" lange, og litt varierende bredde. Grei måte å bruke litt rester.

Jeg har tatt vare på en pappeske som jeg bruker å spray i, kjekt å kline og klæsje i denne, uten å grise til hele pulten.


Jeg ønsker en fargeprøve med effekten av gull, sølv og "naturell" på en og samme lapp. Legger på en kartongbit som maske slik at jeg får delt inn fargeprøven min og sprayer ene enden med gull.





Flytter merkelappen og sprayer med sølv. Så har jeg Sølv, ufarget og gull på samme lapp:



Nå kan jeg spraye over de en og en med de fargene jeg har i lageret mitt.

Og Marabu-entusiast som jeg er, har det blitt noen de siste månedene. og se så morsomme effekter og varianter det gir med et grunnlag av sølv og gull.


Også er det viktig å skrive navnet på fargen på fargeprøven, slik at man tar rett farge fra hylla:


Produkter fra Marabu distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

HER kan du finne din nærmeste forhandler.




Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...