Etiketter

advent (39) baby (244) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (660) dåp (143) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (59) konfirmasjon (664) kopp (346) Kort (1769) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (791) Personlig gave (773) påske (38) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1005) sjokolade (119) smågaver (1461) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

mandag 14. august 2017

KORT MED COSMIC SHIMMER PIXIE POWDER

Kan også sees hos Global Hobby og Kunst. Produktliste finner du også der.

Pixie Powder er et av mange spennende medium i Cosmic Shimmer-serien du kan leke med og få fantastiske fargespill.

Ta en kikk her og få mange gode ideer til bruk:



Jeg testet ut litt hvor fargesterke pigmentene er, og hvorfor ikke lage noe utav testarkene?


Jeg tok en bit hvit papicolorkartong, ønsket å teste hvordan pulveret oppførte seg på en slik overflate. For å gjøre det hele litt mer spennende, var planen å lage en sjablong ut av kartongen. Jeg stanset derfor ut en sommerfugl. Dette ga meg både en maske og en sommerfugl-sjablong, en “positiv” og en “negativ”.


For å teste Pixie powder på ulike overflater valgte jeg ut en bit akvarellark, og la den uststansede sommerfuglen på som en maske. Strødde blått pulver (Aqua lagoon) på og sprayet med vann.


Pigmentet er veldig fargesterkt, og det er ikke mye pulver som skal til for å få effekt. Om du synes det høres lite ut med 3ml-flasker, så er disse veldig drøye i bruk. Hold flasken med åpningen mot området du ønsker farget, og gi flasken et lite slag i bunn, og pulveret vil “fly ut”.


Pulveret kan du aktivere enten ved å være underlaget med vann først, eller spraye vann på i etterkant. På alle mine prosjekter her, har jeg aktivert med vann i etterkant.

Planen var å kun bruke akvarellarket på prosjektet etter jeg fjernet masken. Men selve masken ble også så dekorativ at jeg embosset den med diessettet, og valgte å montere den på kortet med 3d-limputer:


Her kan dere se at pigmentet har shimmer:


1 kommentar:

MosteH sa...

Helt ny stil fra din side. 😊

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...