Etiketter

advent (39) baby (244) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (660) dåp (143) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (59) konfirmasjon (664) kopp (346) Kort (1769) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (791) Personlig gave (774) påske (38) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1005) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

torsdag 18. oktober 2018

TREVERKSBAKGRUNN MED SPEEDBALL GEL PRINTING PLATE

Kan også sees hos Global Hobby og Kunst. Produktliste finner du også der.

På en av mine runder på Instagram på søken etter inspirasjon så jeg treverksark laget med gel plate og maling. dette måtte jeg selvfølgelig prøve å få til.
Og så utrolig gøy. Ikke alle arkene ble like vellykket, men definitivt ikke siste gangen jeg pusler med dette.
Jeg har brukt Gel plate fra Speedball. Disse finnes i flere størrelser som du kan se i produktlisten under her. Jeg har brukt 5*7 str.
Jeg velger meg ut et par farger akrylmaling og putter på noen dråper hist og pist på gel platen:
Så ruller jeg malingen ut med rolleren, før jeg deretter lager striper på gel platen ved hjelp av helt vanlig blank tape. Taper striper med litt mellomrom. Mellomrommet blir glippen mellom plankene i trehverks-strukturen vi skal prøve å skape.
Så gjentar jeg prosessen med maling, denne gangen oppå tape-mønsteret. Bruk gjerne kontrastfarger.
Ruller utover med rolleren nok en gang:
Når jeg har rullet så malingen dekker hele platen:
legger jeg et hvitt ark oppå, og trykker lett og jevnt over med håndflaten:
Jeg har valgt å bruke Fabriano sitt Mixed Media ark. Det tåler litt, og har fin tykkelse til videre behandling.
Når jeg nå løfter arket opp, har det fått mønster. Om det ligner treverk eller ei, det kommer an på øyet som ser ;-)
Nå kan jeg legge på nytt lag med akrylmaling, rulle utover, legge på hvitt ark og gjenta så mange ganger jeg bare vil.
Og her ser du noen av mine ark etter dagens produksjon:
Jeg elsker å lage kort, og jeg har brukt noen av mine treverksark til å lage disse kortene:

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...