Etiketter

advent (39) baby (244) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (660) dåp (143) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (59) konfirmasjon (664) kopp (346) Kort (1769) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (791) Personlig gave (773) påske (38) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1005) sjokolade (119) smågaver (1461) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

tirsdag 19. mars 2019

SKRÅSKJÆRT BRETTEKORT (MED MAL)

Ut fra et ark kartong har jeg laget to kort med en litt annerledes brett enn det vanlige doble kortet.

Kan også sees hos Global Hobby og Kunst. Produktliste finner du også der.


Jeg har brukt denne malen. Den heltrukne linja er kuttelinja, og de stiplede er brettelinjer.


Jeg måtte frem med skalpell og linjal med stålkant for å kutte kortene, da jeg ønsket kort i 6″6″ størrelse. Jeg brukte en 12″12″ kartong og skar denne fra hjørne til hjørne, etter å ha scoret et brettekant på midten av arket begge veier. Scorer først for å ha midtpunktet som et holdepunkt da jeg skjærer.

Siden jeg valgte denne størrelsen er ikke skjærebrettet midt stort nok til å kutte kartongen, og da er det veldig enkelt med en god og skarp skalpell. Bruker en linjal med stålkant og legger skalpellen inntil. Når det er sagt, er det ikke noe problem å bruke denne malen til kort i andre størrelser.

Når jeg var ferdig med score og skjæring, satt jeg med to baser til kort. Denne gangen syntes jeg det var gøy å pynte disse i to veldig ulike uttrykk.

Det første kortet har jeg pyntet med utgangspunkt i Create Happiness-serien fra StudioLight.


Noen av diecutsene i serien har flotte skimrende effekter.


Jeg har pyntet alle sider av kortene mine, med unntak av baksiden.



Ordet Adventure har jeg stanset ut i speil-kartong.


Kort nummer to har jeg pyntet med produkter i Denim Saturdays-serien fra StudioLight.


På forsiden av kortet har jeg stanset ut en lomme som kan inneholde en ekstra hilsen, et gavekort eller en pengegave. Sømmene som blir preget med diesen har jeg fremhevet ved å tegne med en hvit sakura penn.



«made with love» har jeg stanset ut i speil-kartong.





Bruker du malen til å lage kort, vil jeg gjerne se, så tips meg gjerne  :-) 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...