Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

onsdag 4. mai 2011

Promarker fargekart

Mitt lille tips for dagen er å lage fargekart over tusjene du har, på den typen ark du fargelegger på.

Jeg bruker stort sett Promarkers når jeg fargelegger, så mitt eksempel er på disse, men samme måte fungerer jo også for andre typer tusjer og maling til fargelegging.

På nettet finner du mal til fargeprøver. Denne printer du ut og farger med de tusjene du har på de plassene der de hører hjemme på fargepaletten.

Promarker blankt fargekart finner du HER.

Promarker fargekart med alle fargene vist finner du HER.

Det jeg gjør er at jeg printer ut malen på den typen ark jeg bruker når jeg fargelegger. Fargene kan fremstå ganske forskjellig fra om du printer ut og lager fargeprøver på vanlig kopiark, eller om du gjør det samme på eksempelvis Letraset ark og akvarellark. Jeg fargelegger på Letraset sine ark og akvarellark, så da lager jeg mine fargeprøver på de.


PS! Jada jeg vet at å bruke promarkers på akvarell for mange er FY, men jeg liker effekten av tusjene på akvarellark og tusjene tåler det faktisk overraskende bra. Ikke klart å slite ut noen enda ;-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...