Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

tirsdag 3. oktober 2017

Med fiskestang i handa - kort til fisker

Kan også sees hos Scrappelyst

Etter å ha sett dette fantastiske kortet Ann Kristin har laget, ble jeg så inspirert. Resultatet ble en noen blek kopi, men jeg koste meg veldig med å lage det. 


Tok frem igjen barneskoleteknikk med å lage masker og gni Marabu Art Crayons for å lage bakgrunnen. Husker vi gjorde noe av det samme med oljekritt i sin tid. 

Valgte å bruke akvarellark til bakgrunnen min, for å få den den litt grove strukturen jeg ønsket. 

La på farge langs kanten på maskene, la masken på akvarellarket og gnikket i vei, både med svamp og fingrene. Gnikket til jeg hadde først himmel, deretter vann og til slutt fjell i bakgrunnen. 


Etter at bakgrunnen min var ferdig, stemplet jeg motiv og tekst med stempler fra Kort og Godt. Motivet har jeg lagt litt farge på ved å bruke vannpensel fra Sakura til å ta opp farge direkte fra tuppen på Art Crayons fargestiftene. 



Mønsterarket bak motivet er fra Studiolight, og fiskenettet er stanset ut med die fra Marianne Design. Fiskenettet er stanset ut i Papicolor kraft natur kartong, samme som selge kortet er brettet i. 


Hurra for deg er stanset ut med die fra Papirdesign. Stanset ut i svart mosegummi og i mønsterark fra Studiolight. La mønsterarket oppå mosegummien, for litt opphøyet effekt og skygge. 

Tusen takk for inspirasjon Ann Kristin

Produkter fra Marabu, Sakura, Studiolight, Papicolor og Marianne Design distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Deltar med kortet mitt hos:
Kreativ Scrapping, Utfordring #10 - Bursdag, avsluttet

1 kommentar:

Inger Marie sa...

Stilig kort og for en flott bakgrunn du har laget :)
Takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping.
DT Inger Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...