Etiketter

advent (39) baby (244) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (660) dåp (143) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (59) konfirmasjon (664) kopp (346) Kort (1769) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (791) Personlig gave (774) påske (38) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1005) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

tirsdag 29. mai 2018

Glitrende sommerfugl-motiver

Kan også sees hos Scrappelyst

Flere enn meg som fremdeles, i voksen alder lar seg fascinere av glitter?


Og glitter som ikke drysser over alt på pult og i mottakers fang er jo da helst å foretrekke for oss kortlagere.

Jeg har funnet mine favoritter både blant kartong (Best Creation), mosegummi (Global Hobby og Kunst), glitterpaste (Cosmic Shimmer Sparkle texture paste)

Nå har jeg også funnet mer som glitrer, Cosmic Shimmer Glitter Kiss.

Her er hva Global Hobby og kunst skriver om produktet:


18 farger
Giftfri og vannbasert
Tørker raskt
Unik innebygget svamp i lokket
Kan brukes sammen med sjablonger, dies og direkte på papir – for å dekke store områder, highlights eller kanter
Fantastisk på pregede overflater

Cosmic Shimmer Glitter Kiss er en vannbasert og giftfri glitter «polish» som kan brukes på materialer som papir, kartong og MDF.

Fargene jeg har brukt på kortene mine er Pink Sapphire og Sky Blue. Væter svampen lett, før påføring.



På dette første kortet har jeg stemplet Sommerfugl-motivet fra Studiolight på ark fra Fabriano Mixed Media blokk 250g, med Memento-stempelpute.

Hadde lyst til å prøve å fargelegge sommerfuglen med Sakura-penner. Og brukte både glitterpenner, som er helt nydelige og matt penn som er utrolig god å skrive med.


Fargeleggingen min ble så som så, og kortet trengte litt mer.

Jeg ville påføre litt glitter og brukte Cosmic Shimmer Glitter Kiss i fargen Pink Sapphire. Det som da skjedde når jeg påførte glitteret på med en lett våt svamp, var at pennene blandet seg og etterlot en dus lilla bakgrunn på kortet og sommerfuglen. Ikke planlagt, men pent.


Kortet glitrer mer enn det som kommer frem av bildene her. Må oppleves :-)

Mønsterarket bak motivpanelet er fra Studio Light.


På det neste kortet har jeg dabbet stempelet med 3 farger distress (en rosa, en turkis og en lilla), før jeg stemplet på samme type ark som det forrige, Fabriano Mixed Media blokk 250g.

Deretter strøk jeg på Cosmic Shimmer Glitter Kiss i fargen Sky Blue.

Mønsterarket bak sommerfugl-panelet er fra Studio Light.


Glitrende epoxy dotter fra Marianne Design.


Hvit og svart kartong er av merket Papicolor. Tekst die fra Papirdesign.

Cosmic Shimmer Glitter Kiss gir også flott glittereffekt på utstansede diecuts.

Som her på sommerfugler stanset ut med die fra Studio Light, Beautiful Flowers 01.


Mønsterarkene er fra Studio Light. Tekstdie fra Papirdesign.

Stanset ut sommerfuglen i to eksemplarer, og tok glitter på begge to.


Produkter fra Fabriano, Sakura, Studio Light, Cosmic Shimmer, Best Creation, Papicolor og Marianne Design distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...