Etiketter

advent (39) baby (245) boks (191) bordkort (79) bryllup (158) bursdag (661) dåp (144) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (249) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (871) julekule (250) kalender (46) kondolanse (60) konfirmasjon (665) kopp (346) Kort (1773) kreative tips (98) krus (337) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (56) navnefest (1) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (794) Personlig gave (774) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1009) sjokolade (119) smågaver (1462) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

mandag 19. desember 2011

Små gaveesker

(kan også sees på Din Fantasi)  




























Synes det er så koselig med slike smågaver, enten som vertinnegaver, som bordpynt, bordkort osv.


























Til disse bruker jeg en tom dorull som mal. Du trenger også mønsterark eller kartong, lim (jeg foretrekker dobbelsidig tape) og det du måtte ønske å pynte boksene med. Og ja, selvfølgelig det du ønsker å putte inni ;-)

Arket jeg har brukt her er fra en arkpakke fra Marianne Design - Little Christmas (10807034), Disse er i A5 størrelse og mine esker er laget ved å dele ett ark på tvers. Da er det veldig nært opp til like langt som en
dorull :-)

Så av ett A5ark vil du få to små esker.


























Jeg tar et halvt mønsterark og setter på dobbeltsidig tape på baksiden; langs begge langsider og ene kortsiden.



























Tar av beskyttelsesfilmen på kortsiden og lager en hylster av mønsterarket rundt den tomme dopapirrullen. Papiret skal IKKE limes til dorullen, denne er kun en mal som skal dras ut igjen, derfor skal du ikke fjerne beskyttelsesfilmen på tapen langs langsidene. Fester denne på før jeg lager hylsteret bare for å gjøre det enklere å tette enden senere.

Taper kortsidene sammen, og fjerner den tomme dorullen.



Drar av beskyttelsesfilmen på ene enden av hylsteret jeg har laget, og klemmer enden sammen. Nå vil esken din se ut sånn ca som på bildet over. Og det er klart til å putte noe inni esken- den blir IKKE stor, så den kan ikke romme all verdens, men feks et smykke, en hilsen eller som her ; litt sjokolade.

Putter overraskelsen i esken og fjerner beskyttelsesfilmen fra tapen i den enden som er åpen. Vrir esken og klemmer sammen den siste enden motsatt som den først, slik at esken får denne fasongen;


























På bildet øverst i innlegget er eskene ferdig pyntet med cuts fra Marianne Design Creatabels - Stjerne og bannere (39990187), stanset ut i et annet av arkene fra arkpakken.

1 kommentar:

Renate sa...

Dette var flotte gaveesker Wenche. Ser disse for meg på bordet jeg sammen med julematen. Flott ide!

Klem Renate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...